خرید سیم و کابل در تهران

خرید سیم و کابل در تهران؛ ویژگی‌ها، مزایا و نحوه خرید

186 بازدید راهنمای خرید سیم و کابل / معرفی محصولات صنعت برق

یکی از اصلی‌ترین وسایلی که در بسیاری از پروژه‌های انتقال برق و ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیم و کابل است. همان‌طور که مشخص است، تهران پایتخت کشور بوده و به نوعی بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش سیم و کابل در کشور است. از همین رو، اطلاع از چگونگی خرید سیم و کابل در تهران اهمیت زیادی داشته و باید اطلاعات کافی در مورد این موضوع داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی خرید سیم و کابل در تهران پرداخته و نکات آن را بیان کنیم.

بازار سیم و کابل تهران کجاست؟

خرید سیم و کابل در تهران

همان‌طور که گفته شد، عموما انسان‌ها برای خرید هر وسیله و یا کالایی سعی می‌کنند به بازاری که حجم زیادی از آن کالا را در خود موجود دارد، رفته و پس از مقایسه و بررسی قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف کالاها، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود می‌کنند. از همین رو، برای خرید سیم و کابل در تهران ابتدا لازم است که از محل و ساعت کاری بازار سیم و کابل در تهران اطلاعات کافی داشته و سپس اقدام به خرید سیم و کابل نمایید.

شهر تهران پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور بوده و می‌توان گفت بزرگ‌ترین بازار سیم و کابل کشور را در خود جای داده است. در واقع، بازار سیم و کابل لاله زار تهران همان بازار سیم و کابل تهران است که از آن با نام بزرگ‌ترین بازار سیم و کابل کشور نیز یاد می‌شود و این بازار انبوهی از کالاها و وسایل برقی، الکتریکی، الکترونیکی، سیم و کابل، لوازم روشنایی و … را در خود جای داده است.

برای اینکه شما بتوانید اقدام به خرید سیم و کابل در تهران نمایید، ابتدا باید با این بازار بزرگ (بازار لاله زار تهران) آشنا شده و سپس اقدام به خرید سیم و کابل و یا هر محصول دیگر نمایید.

در واقع، بازار لاله زار تهران بورس انواع لوازم الکتریکی و برقی و سیم و کابل بوده و به‌نوعی می‌توان گفت بزرگ‌ترین بازار لوازم الکتریکی در کشور است. همان‌طور که از اسم این بازار مشخص است، این بازار در محله و خیابان لاله زار تهران واقع شده است و از سمت جنوب به میدان امام خمینی یا توپخانه رسیده و از سمت شمال به خیابان انقلاب اسلامی ختم می‌شود.

امروزه این خیابان و بازار درون آن، تبدیل به بورس و منبعی برای عرضه و خرید انواع وسایل الکتریکی، الکترونیکی، سیم و کابل و سایر وسایل برقی شده و بسیاری از کالاهایی که پروژه‌های صنعتی و برقی استفاده می‌شود،

از این بازار تامین شده‌اند. بازار لاله زار تهران منبع تامین انواع و اقسام مختلف وسایل و ابزار الکتریکی و روشنایی بوده و در واقع به دو قسمت لاله زار قدیم و لاله زار جدید یا لاله زار جنوبی و لاله زار شمالی تقسیم می‌شود. لاله زار جنوبی یا قدیم از قدمت بیشتری برخوردار بوده و به حدفاصل میدان امام خمینی یا توپخانه تا خیابان جمهوری تهران، ختم می‌شود.

این قسمت (لاله زار قدیم یا جنوبی) منبع و بورس لوازم الکتریکی، سیم و کابل و لوازم برقی بوده و بیش‌تر وسایل برقی کشور از این نقطه خریداری می‌شوند. لاله زار جدید یا شمالی از قدمت کم‌تری برخوردار بوده و در ادامه لاله زار قدیمی ساخته شده است. لاله زار شمالی به حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان انقلاب ختم شده و این قسمت بورس انواع لوازم روشنایی و تزئینی مانند لوستر است.

انواع وسایل الکتریکی، برقی، سیم و کابل،  روشنایی و لوستر در انواع و تنوع‌های متفاوت و کیفیت‌های مختلف در این بازار موجود است. این بازار تمامی طیف‌های قیمتی و کیفیتی را پوشش داده و هرگونه جنس ارزان و یا لوکس و گران در آن یافت می‌شود.

بازار لاله زار تهران عموما در بیش‌تر روزهای هفته باز بوده و تنها در روزهای تعطیل رسمی، غیرفعال است. ساعت کاری این بازار، همانند سایر بازارهای بزرگ کشور، از ساعت 8:30 دقیقه صبح آغاز شده و تا ساعات 20 یا 21 شب ادامه دارد.

در این بازار بیش از 2500 فروشگاه و مغازه فعال فروش و توزیع لوازم الکتریکی مانند سیم، کابل، محافظ‌های برقی و … و لوازم روشنایی مانند لوستر، انواع لامپ و … وجود دارد که برای خرید سیم و کابل در تهران باید حتما به این بازار مراجعه کرده و آن را از نزدیک مشاهده نمایید اما خرید سیم و کابل از بازار لاله زار تهران و یا همان خرید سیم و کابل از تهران دارای برخی نکات هم است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

خرید سیم و کابل در تهران

خرید سیم و کابل در تهران

همان‌طور که گفته شد، بازار سیم و کابل لاله زار تهران یکی از یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سیم و کابل کشور است که انواع محصولات و برندها را با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف و متفاوت در خود جای داده است. خرید سیم و کابل در شهر تهران دارای نکات، مزایا و معایبی است که اطلاع از آن‌ها می‌تواند باعث انجام یک خرید صحیح و به‌صرفه شده و شما راهنمایی نماید. از جمله مزایا خرید سیم و کابل در تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فروش تکی و عمده: فروش سیم و کابل در تهران و بازار لاله زار به‌صورت تکی و عمده انجام شده و شما می‌توانید انواع نیازهای برقی خود را تامین کنید.
  • تنوع زیاد: یکی دیگر از مزایای خرید سیم و کابل در شهر تهران، تنوع زیاد محصولات و تنوع بالای سیم و کابل در آن است. شما در بازار سیم و کابل تهران اختیار زیادی در انتخاب محصول مورد نظر خود داشته و می‌توانید انواع سیم و کابل را با انواع کیفیت‌ها و قیمت‌ها پیدا کنید.
  • کیفیت متنوع: همان‌طور که گفته شد، شما می‌توانید انواع محصولات را انواع قیمت‌ها و کیفیت‌های متنوع و متفاوت پیدا کرده و اقدام به خرید سیم و کابل مورد نظر خود نمایید.
  • قیمت مناسب: یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازار لاله‌زار تهران، قیمت مناسب و پایین سیم و کابل در این بازار است. به علت وجود رقابت فروشگاه‌ها با یکدیگر در این بازار، هر فروشگاه و مغازه سعی کرده است با ایجاد یک مزیت اقتصادی مانند عرضه کالاهای خود با قیمت پایین‌تر و مناسب‌تر از دیگری، نسبت به رقبای خود برتری پیدا کرده و مشتری بیش‌تری جذب کند. از همین رو، قیمت سیم و کابل در تهران بسیار به‌صرفه بوده و برای خرید سیم و کابل بسیار مناسب است.

همان‌طور که هر بازار و خریدی دارای مزایا فراوانی است، دارای معایبی هم است که اطلاع از آن‌ها می‌تواند در انجام یک خرید به‌صرفه و صحیح راهنمایی نماید. معایب خرید سیم و کابل در تهران عبارتند از:

  • عدم وجود گارانتی: بسیاری از محصولات موجود در بازار لاله زار و شهر تهران فاقد گارانتی بوده و امکان مرجوع‌شدن ندارند. البته این موضوع تنها مختص به این بازار و یا مغازه‌ها و فروشگاه‌های ساکن در تهران نبوده و شامل بیش‌تر فروشگاه‌های ارائه‌کننده سیم و کابل در کشور نیز می‌شود اما با این حال، در بازار لاله زار و شهر تهران هم می‌توانید برخی از فروشگاه‌ها را پیدا کنید که از محصول خود مطمئن بوده و محصول شما را (در کوتاه‌مدت) مرجوع می‌کنند.
  • تغییرات قیمت زیاد: از آنجا که بیش‌تر محصولات این بازار نرخ مصوب و تعیین‌شده نداشته و وابستگی زیادی به نرخ قیمت مس جهانی و ارز دارند، نرخ قیمتی آن‌ها مشخص نبوده و تغییرات قیمت در بازار تهران زیاد است. از این رو، باید کمی زمان گذاشته و قیمت روز سیم و کابل را پیدا کنید.

نتیجه‌گیری

از اصلی‌ترین وسایل پروژه‌های برق‌کشی و ساختمان‌‌سازی، سیم‌ها و کابل‌ها هستند. شهر تهران دارای بزرگ‌ترین بازار سیم و کابل کشور بوده و خرید سیم و کابل در تهران اهمیت زیادی دارد. خرید سیم و کابل از تهران و از بازار بزرگ لاله زار تهران دارای مزایا، معایب و نکاتی است که اطلاع از آن‌ها می‌تواند سبب انجام یک خرید صحیح و به‌صرفه برای شما شود.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی خرید سیم و کابل در تهران پرداخته و نکات آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

186 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط