چراغ دیواری گیمینگ

چراغ دیواری گیمینگ؛ تجربه‌ای لذت‌بخش از نورپردازی

301 بازدید معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک / معرفی محصولات صنعت برق

آیا می‌دانید چراغ دیواری گیمینگ چیست و چگونه می‌توان از آن برای نورپردازی اتاق گیمینگ استفاده کرد؟ همان‌طور که می‌دانید، دنیای امروز متعلق به گیمرهاست و هر یک از آن‌ها اتاق مخصوص به خود را دارند که با استفاده از نورپردازی‌های جذاب اتاق گیم خود را به محیطی جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کنند. در ادامه این راهنما به روش‌های نورپردازی چنین اتاق‌هایی با استفاده از چراغ‎‌های گیمینگ خواهیم پرداخت.

اهمیت نورپردازی اتاق گیمینگ

چراغ دیواری گیمینگ

از جمله اصلی‌ترین مواردی که لازم است در طراحی اتاق بازی آن را مد نظر داشته باشید، نورپردازی بود که بایستی متعادل و نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. با نورپردازی مناسب و متعادل می‌توانید ضمن زیباسازی اتاق گیمینگ، جذابیت و لذت بازی را نیز افزایش دهید. برای اجرای نورپردازی در اتاق‌های بازی می‌توان از لامپ‌های مختلفی استفاده کرد. قابل ذکر است که اگر تمایل دارید از پروژکتور در اتاق خود استفاده کنید، بهتر است که فضای اتاق تاریک باشد تا بازی‌های شما جلوه بصری بهتری پیدا کنند.

بهترین رنگ برای نورپردازی اتاق گیمینگ

نور یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای موثر بر روحیه افراد در هر محیط سرپوشیده‌ای محسوب می‌شود. در رابطه با گیمرها نیز این موضوع صدق می‌کند؛ از این رو لازم است که قبل از اجرای نورپردازی در اتاق گیمینگ به رنگ نور توجه داشته باشید. به طور معمول رنگ‌های تیره میزان خواب‌آلودگی را افزایش می‌دهند و در مقابل، رنگ‌های روشن هم‌چون قرمز، آبی و سبز به بهبود عملکرد در بازی کمک زیادی می‌کنند. علاوه بر این، از خواب‌آلودگی شما جلوگیری کرده و باعث می‌شوند که برای مدت طولانی‌تری به بازی بپردازید.

قابل ذکر بوده که اضافه کردن نورهای محیطی به اتاق بازی می‌تواند جذابیت و زیبایی فضا را دو چندان کند. علاوه بر این، بایستی به این نکته نیز توجه داشته باشید که درک زیبایی شناختی گیمرها نسبت به رنگ‌ها با دیگران کمی متفاوت است؛ به طوری که برخی از گیمرها ترجیح می‌دهند از نور سفید در اتاق بازی خود استفاده کرده و برخی دیگر تمایل بیش‌تری به لامپ‌های رنگی دارند.

هر آنچه که باید درباره چراغ دیواری گیمینگ بدانید!

چراغ دیواری گیمینگ

نورپردازی اتاق گیمینگ از جمله مهم‌ترین موارد در کنار سایر تجهیزات مورد نیاز در اتاق گیمینگ است؛ چرا که نور محیط تأثیر بسیار زیادی در فضای اتاق گیمیرها داشته و میزان لذت بازی را افزایش می‌دهد. در ابتدا باید بدانیم که کدام نوع چراغ برای اتاق‌های گیمینگ مناسب است. در حالت کلی ریسه‌ها و چراغ‌های خطی برای نورپردازی گیمینگ بهترین گزینه به حساب می‌آیند. لامپ‌هایی که مناسب نورپردازی اتاق گیمینگ هستند در دو مدل کلی رومیزی و دیواری عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها قیمت‌های مخصوص به خود را داشته و می‌توان از آن‌ها بر حسب نیاز استفاده کرد.

  • چراغ دیواری گیمینگ: چراغ‌های مذکور را می‌توان بر روی صفخات تخت هم‌چون دیوار و یا صفحه تلویزیون نصب کرد.
  • چراغ رومیزی گیمینگ: این مدل از چراغ‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست معمولاً بر روی میز نصب خواهند شد.

نکته‌ای که در رابطه با این محصولات باید در نظر داشت این است که کلیه این چراغ‌ها یک وظیفه مشخص را داشته و آن هم نورپردازی صحیح اتاق گیمینگ است. بر اساس تجربه و نظر گیمرها، چراغ دیواری گیمینگ می‌تواند در مقایسه با نوع رومیزی گزینه بهتری باشد. این مدل از چراغ‌ها تحت عناوین دیگری نظیر پنل‌های تاچ لوزی، مثلثی و چند ضلعی در بازار شناخته می‌شوند.

نگاهی بر چراغ دیواری گیمینگ پنلی

این مدل از چراغ‌ها بر روی دیوار اتاق نصب شده و دارای اشکال مختلفی هم‌چون لوزی، مثلث و چندضلعی هستند و بسته به سلیقه گیمرها و نوع دیزاین ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. پنل‌های مذکور به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از خستگی چشم گیمرها جلوگیری کرده و عموماً در پشت مانتیور نصب خواهند شد.

با نصب چراغ دیواری گیمینگ مدل پنلی می‌توانید فضایی دلنشین و جذاب در اتاق گیمینگ خود ایجاد کنید. علاوه بر نوع چراغ گیمینگ هرگز از یادتان نرود که اصلی‌ترین نکته برای داشتن نورپردازی جذاب، خلاقیت و سلیقه است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود از پرداخت هزینه‌های هنگفت خودداری کرده و با خلاقیت خود و استفاده از چراغ‌های جذابی هم‌چون چراغ‌های دیواری پنلی گیمینگ فضایی جذاب با نور کافی و مناسب برای بازی بسازید.

نورپردازی هوشمند با استفاده از چراغ دیواری گیمینگ

با استفاده از این چراغ‌های جذاب می‌توانید بر روی دیوار اتاق خود نورپردازی موزاییکی ایجاد کنید. لامپ‌های مذکور این امکان را برایتان فراهم می‌کنند که لامپ موردنظر خود را با استفاده از تنظیمات کامپیوتر مدیریت کنید؛ به این صورت که رنگ لامپ‌های گیمینگ را با رنگ‌هایی که در کامپیوتر به نمایش درآمده هماهنگ کرده و یکپارچگی و جذابی خاصی در اتاق خود ایجاد نمایید.

افزون بر این، چراغ‌های مذکور دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی هم‌چون قابلیت تاچ یا کنترل لمسی نیز هستند. در این مدل از سیستم‌های نورپردازی شما می‌توانید نورپردازی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که نسبت به رویدادهای مختلف درون بازی واکنش نشان دهد؛ به عنوان مثال می‌توانید چراغ دیواری گیمینگ را به نحوه‌ای برنامه دهید که با امتیاز گرفتن، آماده شدن برای اجرای یک عمل ویژه در بازی یا رسیدن به چک‌ پوینت‌های مهم و… چشمک بزنند یا تغییر رنگ دهند. به این ترتیب می‌توانید میزان هیجان بازی و لذت آن را دو چندان کنید.

مهم‌ترین نکات در نصب تجهیزات نورپردازی اتاق گیمینگ

  • به تم رنگی اتاق خود دقت داشته باشید و ببینید که کدام رنگ با سلیقه و تم اتاق شما همخوانی بیش‌تری دارد.
  • اصلی‌ترین نکته در نورپردازی گیمینگ، داشتن خلاقیت در نصب چراغ‌هاست.
  • با ترکیب رنگ‌ها با هم دیگر می‌توانید میزان جذابیت اتاق خود را افزایش داده و یک تم خاص و بی‌نظیر بسازید.
  • اگر ایده‌ای برای نحوه نصب تجهیزات نورپردازی ندارید، می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده از اتاق‌های گیمینگ حرفه‌ای ایده‌برداری کنید.
  • تا جای ممکن سعی کنید که نورپردازی را پشت مانتیور انجام ندهید؛ چرا که تمرکزتان از روی بازی کم می‌شود.
  • تا حد امکان سعی کنید که از آشفتگی محیط جلوگیری کنید؛ برای انجام این کار کافی‌ست که تنها منبع نور را در نمایش گذاشته و ریسه‌های اضافی را حذف کنید.

سخن پایانی

چراغ دیواری گیمینگ یکی از پرطرفدارترین انواع لامپ‌های مناسب برای نورپردازی اتاق‌های گیمینگ بوده که با تکیه بر ویژگی‌های جذابی که دارد، می‌توان با کمک آن فضایی مناسب و هیجان‌انگیز برای گیمرها ایجاد کرد. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با چراغ‌های دیواری گیمینگ دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون چراغ‌های دیواری گیمینگ با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

301 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط