بهترین یو پی اس خانگی

راهنمای خرید بهترین یو پی اس خانگی

75 بازدید راهنمای خرید / راهنمای تکه کابل / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید بهترین یو پی اس خانگی چه ویژگی‌هایی بایستی داشته باشد؟ به نظر شما بهترین یو پی اس برای منازل کدام است؟ برای این که بتوان بهترین دستگاه یو پی اس را برای منزل انتخاب کرد، بایستی که در قدم اول اطلاعات کافی را در مورد میزان انرژی مصرفی این دستگاه کسب نمود. اگر قصد خرید یو پی اس برای منزل را دارید، پیشنهاد می‌شود تا انتهای این راهنما ما را همراهی کنید.

هر آنچه که باید درباره بهترین یو پی اس خانگی بدانید!

بهترین یو پی اس خانگی

یو پی اس چیست؟

قبل از این که به سراغ بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین یو پی اس خانگی برویم، در ابتدا بایستی که با چیستی یو پی اس کمی‌ بیش‌تر آشنا شویم. یو پی اس نوعی سیستم برق پشتیبان بوده که می‌تواند با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری خود، در زمان قطعی برق آن انرژی از دست رفته را تأمین کند.

یو پی اس عملکردی مشابه با محافظ برق داشته و می‌تواند از دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی که به آن متصل بوده در مقابل نوسانات برق و خاموشی‌های ناگهانی محافظت نماید؛ از این رو استفاده از یو پی اس می‌تواند از دستگاه‌های شما در مقابل ولتاژهای غیر عادی مراقبت کرده و موجب کاهش آسیب، افزایش طول عمر و بهبود عملکرد تجهیزات الکترونیکی شود. قابل ذکر بوده که یو پی اس‌ها مجهز به باتری داخلی بوده که اگر مورد استفاده قرار نگیرند، شارژ شده و در زمان قطعی برق آماده برای تأمین برق پشتیبان خواهند بود.

ضرورت خرید بهترین یو پی اس خانگی

در زمان قطع شدن برق، یو پی اس بلافاصله به برق باتری سوئیچ کرده تا یک منبع تغذیه مداوم را برای باتری فراهم آورد. توجه داشته باشید که عمر باتری به موارد مختلفی بستگی داشته و می‌تواند بر اساس نوع سیستم و میزان برق مصرفی تفاوت داشته باشد.

پشتیبان‌گیری باتری این امکان را فراهم می‌کند تا تجهیزات حساس، سرورها و حتی تجهیزات دیگری نظیر کنسول‌های بازی بدون این که دیتای خود را از دست بدهند، خاموش شوند. توجه داشته باشید که سیستم‌های یو پی اس مختلف، سطوح متنوعی از حفاظت را برای انواع مشکلات برق ارائه می‌دهند؛ از این رو می‌توانند از تجهیزات برقی شما به بهترین شکل ممکن محافظت کنند و همین دلیلی محکم و قانع‌کننده برای خرید بهترین یو پی اس خانگی است.

لازم به ذکر بوده که سیستم‌های یو پی اس بر اساس نوع حفاظت برقی که نیاز داشته باشید به سه دسته مختلف تقسیم‌بندی خواهند شد:

  • Line-Interactive
  • Standby
  • Double-Conversion

بهترین یو پی اس خانگی کدام است؟

همان‌طور که گفته شد بایستی برای خرید بهترین یو پی اس خانگی در درجه اول به میزان نیاز خود به برق و وسایل برقی مختلف و همچنین نیاز آن‌ها به برق برای کارکرد توجه داشته باشید. برای این که بتوانید میزان برق مورد نیاز دستگاه‌های خود را متوجه شوید، بایستی که توان مصرفی تجهیزات برقی که قصد حفاظت از آن‌ها در برابر نوسانات برق را داشته با یکدیگر جمع کنید.

به طور معمول، خرید بهترین دستگاه یو پی اس خانگی برای راه‌اندازی انرژی پشتیبان چراغ‎‌ها، رایانه‌ها، تلویزیون، پنکه‌های سقفی و غیره پیشنهاد می‌شود. فراموش نکنید که یو پی اس‌ها در انواع آنلاین و آفلاین تولید شده که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند؛ لذا شما می‌توانید متناسب با نیاز خود بهترین دستگاه یو پی اس خانگی از نوع آفلاین یا آنلاین را خریداری کنید.

فراموش نکنید که برای کارکرد صحیح یو پی اس، بایستی به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند از تمامی وسایلی که به آن متصل شده پشتیبانی کند؛ از این جهت توصیه می‌شود که در زمان خرید به ظرفیت یو پی اس نیز توجه ویژه داشته باشید. منظور از ظرفیت در واقع میزان توانی بوده که یک سیستم یو پی اس ارائه داده و بر اساس وات اندازه‌گیری می‌شود. هر اندازه ظرفیت یو پی اس مورد نظر شما بالاتر باشد، به همان نسبت قادر است که از تجهیزات الکترونیکی و دستگاه‌های بیش‌تری پشتیبانی نماید.

مهم‌ترین نکات خرید بهترین یو پی اس خانگی

بهترین یو پی اس خانگی

علاوه بر مواردی که تا این بخش از راهنما گفته شد، سه نکتة دیگر نیز وجود داشته که شناخت آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین دستگاه یو پی اس خانگی را تهیه فرمایید. این سه نکته عبارتند از:

ارزیابی زمان اجرا برای دستگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی

اگر دارای یک ژنراتور برای قدرت پشتیبانی طولانی هستید، زمان اجرای مورد نیاز برای یو پی اس امکان دارد فقط چند دقیقه برای راه‌اندازی ایمن و انتقال به ژنراتور باشد. ممکن است هدف شما داشتن زمان کافی 5 الی 10 دقیقه برای خاموش کردن ایمن سرورها و جلوگیری از تخریب دیتاها باشد، یا این که برای برخی از برنامه‌ها نظیر شبکه‌ها و دسترسی به اینترنت به 1 تا 2 ساعت زمان اجرا احتیاج داشته باشید. در هر حالت، این موضوع را بدانید که هر اندازه تعداد تجهیزات بیش‌تری به یو پی اس متصل شود، زمان اجرای کلی آن کم‌تر خواهد بود.

تعیین تعداد پریزهای مورد نیاز

مورد بعدی که بایستی در زمان خرید بهترین یو پی اس خانگی در نظر داشته باشید، این است که تعداد پریزها را تعیین کنید. برای انجام این کار بایستی که از تعداد دستگاه‌هایی که برای پشتیبانی یو پی اس نیاز داشته مطلع بوده و مطمئن شوید که یو پی اس مورد نظرتان دارای پریزهای کافی برای رفع نیاز شما باشد.

در نظر داشتن اشکال و مصارف یو پی اس

از دیگر مواردی که بایستی در نظر داشته باشید، اشکال و مصارف این سیستم‌ها است. به عنوان مثال، مدل برج یو پی اس واحدهای مستقلی بوده که روی زمین، میز یا قفسه قرار داده شده و عمدتاً برای رایانه‌های رومیزی، روترها و سرورها در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل، یو پی اس‌هایی که با استفاده از باتری لیتیوم یونی طراحی می‌شوند، کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و به علت آن که فضای کم‌تری را اشغال می‌کنند، برای استفاده در منزل پیشنهاد می‌شوند.

سخن پایانی

در این راهنما سعی کردیم با ضرورت خرید بهترین یو پی اس خانگی و مواردی که بایستی در زمان تهیه این دستگاه رعایت کنید آشنا شویم. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون یو پی اس خانگی برای ما بنویسید.

75 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط