سیم و کابل پرتو

سیم و کابل پرتو حامی کسب و کار‌های کوچک و صنایع بزرگ کشور

790 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

یکی از مجموعه‌های تولید سیم کابل در کشور که به صورت متمرکز و استراتژیک کسب و کار‌های خرد، سازمان‌های بزرگ و صنایع سنگین را تحت پوشش قرار داده است، گروه کارخانجات سیم و کابل پرتو می‌باشد. این مجموعه تولیدی برای بنگاه‌های مختلف اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های آن‌ها برنامه‌های جداگانه در نظر گرفته است تا با تأمین نیاز‌های آن‌ها در زمینه هادی‌های الکتریکی، حامی آن‌ها باشد. در این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل به معرفی شرکت صنایع سیم و کابل پرتو بپردازیم.

تاریخچه و معرفی بیشتر شرکت صنایع سیم و کابل پرتو

این مجموعه تولیدی در سال 1380 فعالیت خود را در عرصه تولید سیم و کابل کشور آغاز نمود. از همان ابتدا کیفیت بالا و امنیت محصولات در لیست اهداف مدیریتی شرکت قرار داشت. به همین منظور مجموعه تولید سیم و کابل پرت همگام با استاندارد‌های جهانی با بهترین و به روزترین تکنولوژی روز دنیا برای تولید فراورده‌های هادی تجهیز شد. در گام بعدی پرسنل متخصص، ماهر و کار آزموده در زمنیه طراحی و تولید انواع سیم و کابل به این مجموعه اضافه شدند تا در نهایت چرخ تولید این مجموعه صنعتی به حرکت دربیاید.

سه اصل رعایت معیارهای علمی در تولید سیم و کابل، تضمین کیفیت محصولات و حمایت از حقوق مصرف کننده را می‌توان به عنوان عواملی در نظر گرفت که موفقیت صنایع تولید سیم و کابل پرتو را تضمین نموده است. خط تولید این گروه صنعتی مجهز به پیشرفته و دقیق‌ترین ماشین‌آلات تولید و ابزارآلات می‌باشد. همچنین واحد‌های آزمایشگاهی نیز با اختصاص منابع قابل توجه، مجهز به ابزار‌های کنترل کیفی مدرن و سیستم بازرسی به روز هستند.

انبار ترخیص پرتو الکتریک

معرفی محصولات شرکت صنایع سیم و کابل پرتو

لیست محصولات تولید شده در صنایع سیم و کابل پرتو بسیار متنوع است. اما به طور کلی می‌توان خدمات ارائه شده توسط این شرکت را به گروه‌های زیر تقسیم نمود:

سیم و کابل‌های افشان پرتو الکتریک

این کابل‌ها به عنوان اولین گزینه برای انتقال جریان ورودی به وسایل برقی و همچنین انتقال انرژی برق در واحد‌های مسکونی و تجاری در نظر گرفته می‌شود. به طور معمول کابل‌های افشان پرتو را می‌توان در محیط‌های باز، زیر خاک، درون آب، نیروگاه‌ها، مصارف صنعتی با محیط‌های تهاجمی و همچنین مناطقی که امکان آسیب فیزیکی به کابل وجود ندارد مورد استفاده قرار داد. انواع کابل افشان پرتو الکتریک را در زیر ملاحظه می‌فرمایید:

  • کابل افشان انعطاف پذیر سبک
  • کابل‌های انعطاف پذیر H05VV-F
  • کابل قدرت با روکش پی وی سی NYY , NYY-O , NYY-J
  • کابل افشان آلومینیومی
  • کابل‌های نیمه افشان سکتور

کابل آنتن مس پرتو الکتریک فویل دار

گروه کارخانجات سیم و کابل پرتو الکتریک، برای انجام اهدافی مانند انتقال اطلاعات صدا و تصویر در انواع فرستنده‌ها، گیرنده‌ها، سیستم‌های کنترل مدار بسته و غیره، کابل آنتن مس فویل‌دار را عرضه نموده است. از این کابل‌ها به عنوان کابل کواکسیال هم اسم برده می‌شود و در صنایع مخابراتی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل آنتن تمام آلومینیوم پرتو الکتریک

کابل آنتن تمام آلومینیوم پرتو الکتریک شباهت‌های ساختاری زیادی با نمونه‌های مسی دارد اما کاربرد عمده آن در دریافت سیگنال‌های تلویزیونی و رادیویی است. شیلد آلومینیومی اطراف کابل، امکان ایجاد نویز را به شدت کاهش می‌دهد.

سایر محصولات شرکت صنایع سیم و کابل پرتو الکتریک

  • کابل شیلد دار پرتو الکتریک
  • کابل‌های مفتولی پرتو الکتریک
  • سیم‌های نایلون
  • کابل‌های کولری پرتو الکتریک
  • کابل‌های مخابراتی از نوع آلومینیوم
  • کابل‌های مخابراتی از نوع مس

انواع سیم و کابل پرتو الکتریک

تکنولوژی‌ها یا نحوه ساخت

محصولاتی که در گروه کارخانجات سیم و کابل پرتو تولید می‌گردد، شامل انواع سیم‌ها و کابل‌های برق و مخابرات به همراه هادی‌های الکترونیکی و کنترل کننده می‌باشد. متریال مصرفی برای این هادی‌ها از نوع مس آنیل شده با اندود و یا ساده و آلومینیوم است که با کاربرد‌های متفاوت در ابعاد 5/0 الی 400 میلی‌متر مربع ساخته می‌شود. فرایند تولید مواد هادی در این سیم‌ و کابل‌ها نیز بر اساس مفاد تعیین شده در استاندارد ملی ISIRI 3084 یا استاندارد بین المللی IEC 60228 طی می‌شود.

جنس عایق برای سیم و کابل‌های پرتو با فشار متوسط از پلیمر‌های ساده مانند PVC/D و در کابل‌های فشار قوی از پلیمر‌های پیچیده تر مانند PVC/A و PVC/ST5 است. دستورالعمل تولید متریال عایق برای انوع سیم و کابل پرتو مطابق با استاندارد ملی ایران ISIRI(607)53 و یا استاندارد بین المللی IEC 53 60227 است.

افتخارات شرکت صنایع سیم وکابل پرتو

رعایت اصول کنترل کیفی همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا به همراه اشتغال‌زایی در منطقه خاورمیانه جزء اهداف استراتژیک گروه کارخانه جات سیم و کابل پرتو الکتریک است. ماحصل این برنامه ریزی دقیق و مدیریت راهبردی، صادرات محصولات به کشورهای همسایه و همچنین شرکت در پروژه‌های فرامرزی می‌باشد.

این مجموعه تولیدی به دلیل اقدامات سازنده‌ای که در جهت تأمین نیاز و جلب رضایت مشتریان انجام داد، موفق شد گواهینامه D&R را از وزارت صنایع و معادن دریافت نماید. علاوه بر این تأییدیه‌های بین المللی مدیریت کیفیت ISO 9001: 2008 به همراه تندیس نوآوری درمدیریت CE از کشور فرانسه نشان از عملکرد مطلوب گروه تولیدی پرتو دارد.

مجموعه آزمایشگاهی گروه کارخانجات سیم و کابل پرتو الکتریک یکی از مجهزترین مراکز تست و بررسی کیفیت سیم و کابل در کشور است که زیر نظر سازمان ملی استاندارد ایران راه اندازی شد. در حال حاضر این مجموعه آزمایشگاهی با بهره‌گیری از خدمات مهندسین مشاور برتر کشور در همکاری متقابل با سازمان استاندارد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کیفیت بالای سیم و کابل پرتو الکتریک

با توجه به این که امنیت محصولات و اطمینان از کیفیت کالای عرضه شده اهمیت بسیار بالایی برای مدیران ارشد این مجموعه تولیدی دارد؛ پس از انجام تست‌های کنترل کیفی متفاوت، مؤسسات تحقیقاتی نیرو متعلق به شرکت توانیر و شرکت‌های توزیع نیروی برق تهران بزرگ به همراه سایر استان‌های کشور، گواهینامه‌های کیفیت کالا را به گروه کارخانجات سیم و کابل پرتو اعطا نمودند. بر همین اساس عناوین ذکر شده در ادامه تنها بخشی از صنایع بزرگ کشور هستند که محصولات این مجموعه تولیدی را در میان اقلام مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های خود قرار دادند:

  • وزارت نفت
  • شرکت ملی نفت
  • شرکت ملی گاز
  • پتروشیمی و فراورده‌های نفتی پارس
  • شرکت مترو تهران به همراه شرکت‌های مترو در تبریز، اصفهان و شیراز
  • شرکت زیر ساخت ارتباطات ایران
  • شرکت مخابرات استان‌‌های کشور
  • شرکت‌های ارائه کننده خدمات تلفن همراه و اینترنت مانند مبین همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل و آسیاتک
  • سازمان نوسازی و تجهیز مدارس
  • شرکت‌‌های ناظر و مهندسی مشاور مانند مشانیر، کیسون، غرب نیرو، فراب و ایمن راه

آدرس و شماره تلفن

آدرس: تهران، لاله زار جنوبی، کوچه باربد پاساژ سرای لاله زار طبقه همکف پلاک 60

تلفن تماس : 02133114455

فکس : 02133950245

همراه : 09125677598

ایمیل : partocable@gmail.com

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخاجات سیم و کابل ایران از گذشته تا کنون

790 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط