فروش کولر گازی

6 نکته در فروش کولر گازی که باید بدانید!

103 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین وسایل سرمایشی که در فصول گرم سال و فصل تابستان به‌طور گسترده در ساختمان‌ها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، کولر است. در حالت کلی، کولرها به دو دسته کولرهای آبی و کولرهای گازی تقسیم می‌شوند. کولر گازی یکی از پرفروش‌ترین کولرهای بازار ایران و جهان بوده و بسیار پرکاربرد است. اگرچه این نوع کولر بسیار کاربردی بودی و پرفروش است اما نکاتی در فروش کولر گازی وجود دارد که اطلاع از آن‌ها سبب انتخاب صحیح‌تر شما و صرفه‌جویی در هزینه‌های اولیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی فروش کولر گازی پرداخته و نکات آن را بیان کنیم.

کولر گازی و انواع آن

انواع کولر گازی
انواع کولر گازی

کولر گازی یکی از پرمصرف‌ترین و پرفروش‌ترین انواع کولرها در ایران و جهان است که طرفدارهای زیادی هم دارد. در واقع، کولر گازی وسیله‌ای برای تهویه ساختمان بوده و با استفاده از روش سیکل تبرید تراکمی سعی در خنک‌کردن منزل و ساختمان یا محیط می‌کند. این سیکل بدین‌شکل عمل می‌کند که گرما داخل ساختمان را مکش و دریافت کرده و آن را به سمت خارج ساختمان هدایت می‌کند.

در واقع، به همین دلیل است که بیش‌تر کولرهای گازی در نزدیکی ساختمان و محیط قرار گرفته و همانند کولرهای آبی برروی پشت‌بام قرار نمی‌گیرند. البته برخی از انواع کولرهای گازی دارای عکس سیکل تبرید تراکمی را هم دارا بوده و می‌توان از آن‌ها در فصل‌های سرد سال به‌عنوان پمپ حرارتی و وسیله‌ای برای گرمایش هوای محیط، بهره برد.

از آنجا که کولرهای گازی کاربرد بسیار زیادی دارند، در انواع و اشکال مختلف تولید شده و هر کدام تحت عنوان فروش کولر گازی به بازار عرضه می‌شوند. از این رو، باید با انواع کولرهای گازی آشنا بوده و آن‌ها را مطابق با نیازتان انتخاب کنید. پرکاربردترین و پرفروش‌ترین انواع کولرهای گازی عبارتند از:

  • کولرگازی پنجره‌ای: از آن با نام یک تکه هم یاد می‌شود، از ابتدایی‌ترین انواع کولرهای گازی است که یک نوع سیستم یک تکه بوده و تمامی اجزای سیکل تبرید در آن قرار دارند. همان‌طور که از نام این کولر مشخص است، برروی پنجره نصب شده و باید مطابق با سایز و اندازه پنجره مورد نظر انتخاب گردد.
  • کولر گازی اسپلیت: از آن با نام کولر گازی دو تکه هم یاد می‌شود، از دو واحد و سیستم مجزا ساخته شده است. ساختار اسپلیت بدین‌شکل است که یونیت یا سیستم بیرونی که کندانسینگ یونیت نام دارد، در بیرون ساختمان قرار گرفته و سیستم یا یونیت داخلی در قسمت داخلی ساختمان قرار می‌گیرد. یونیت خارجی اسپلیت شامل کمپرسور و کندانسور کولر گازی است که عموما برروی پشت‌بام نصب می‌شود. یونیت داخلی شامل اواپراتور یا همان‌تبخیرکننده بوده که سیکل کولرهای گازی را تکمیل کرده و هوای محیط را خنک می‌کند. این نوع کولر گازی، یکی از پرفروش‌ترین کولرهای گازی است.
  • کولر گازی ایستاده: همان‌طور که از نام این کولرها مشخص است، این کولرها به‌صورت عمودی و ایستاده نصب شده و دارای دو قسمت (برای این مدل هم می‌توان از اصطلاح دو تکه استفاده کرد) هستند. پنل اصلی و داخلی این کولرها در داخل ساختمان قرار گرفته اما پنل بیرونی که شامل کندانسور است، در بیرون ساختمان نصب می‌شود. این نوع کولر توانایی بالایی در خنک‌کاری داشته و می‌توان از آن در محیط‌های بزرگ و گسترده بهره برد.
  • کولر گازی پرتابل: یا متحرک یکی دیگر از انواع کولرهای گازی که یک تکه بوده و نیاز به لوازم چندان زیادی برای نصب و استفاده ندارد. این نوع کولر دارای یک نوع لوله خرطومی‌شکل در قسمت پشتی خود است که از آن برای تخلیه گرمای موتور کولر، بهره می‌برد. از این مدل می‌توان در محیط‌های کوچک و نه‌چندان بزرگ مانند اتاق‌ها و ادارات بهره برد.

فروش کولر گازی

خرید و فروش کولر گازی
خرید و فروش کولر گازی

همان‌طور که گفته شد، برای فروش کولر گازی و یا خرید کولر گازی نیاز است که برخی نکات اساسی و مهم که در افزایش بازدهی خرید و یا فروش شما موثرند را بدانید. این نکات کمک بسیار زیادی در افزایش سودآوری شما چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده کرده و می‌تواند بسیار موثر باشد.

نکات فروش کولر گازی عبارتند از:

  • نوع کولر گازی: همان‌طور که در قسمت قبلی گفته شد، انتخاب صحیح نوع کولر گازی تاثیر بسیار زیادی در صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشته و بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد. در صورتی که خریدار خرد، هستید سعی کنید نوع کولر گازی را با توجه به کاربرد مورد نظر خود انتخاب کرده و در صورتی که فروشنده هستید، خریدار خود را برای بهترین خرید بهترین مدل کولر گازی راهنمایی صحیح کنید که همین امر سبب افزایش اعتماد مشتری و خرید او می‌شود.
  • شرایط آب‌وهوایی: یکی از نکاتی که در فروش کولر گازی اهمیت بسیار زیادی دارد، توجه به آب‌وهوای منطقه مورد نظر و دمای هوای آن منطقه، است. هر چه دمای هوا در منطقه مورد نظر شما بیش‌تر باشد، ظرفیت کولر گازی باید بیش‌تر بوده تا بتواند محیط شما را خنک کند.
  • اندازه محیط: سایز و اندازه محیطی که قصد استفاده کولر گازی در آن را دارید، تاثیر بسیار زیادی در انتخاب ظرفیت و نوع کولر گازی شما دارد. همان‌طور که مشخص است، هر چه اندازه محیط مورد نظر شما بیش‌تر و بزرگ‌تر باشد، نیاز به استفاده از کولرگازی با توان بالاتر بوده و کولرهای گازی با توان پایین، پاسخگو این‌گونه محیط‌ها نیستند. محیط و اندازه آن تاثیر بسیار زیادی بر نوع کولر گازی در موضوع فروش کولر گازی داشته و نوع کولر با توجه به محیط مورد استفاده تغییر می‌کند. برای مثال اگر شما قصد خنک‌کردن یک اتاق را داشته باشید، می‌توانید از یک کولر گازی پرتابل بهره بده ولی برای خنک‌کاری یک سالن باید از کولر گازی ایستاده استفاده کنید. اندازه سقف هم قسمتی از اندازه محیط بوده و تاثیر مستقیمی برروی توان کولر گازی دارد.
  • تعداد افراد و رفت‌وآمد آن‌ها: تعداد افراد و رفت و آمد آن‌ها، نسبت مستقیمی با ظرفیت کولر گازی داشته و هر چه تعداد افراد و یا رفت‌وآمدهای درون ساختمانی بیش‌تر باشد، نیاز به استفاده از کولر گازی با توان بالاتر است.
  • گردش هوا: در محیط‌هایی که گردش هوا به درستی صورت نگرفته و یا پنجره و هواکشی برای تهویه صحیح هوا وجود ندارد، باید از کولرهای گازی با توان بالاتر بهره برد تا بتوان عدم وجود گردش هوا در محیط را جبران نموده و تهویه و گردش هوا بهتر صورت گیرد.
  • آفتاب‌گیربودن محیط: هر چه محیط از دریافت آفتب بیش‎تری برخوردار باشد، نیاز به کولر گازی با توان و ظرفیت بالاتر دارد. آفتاب باعث گرم‌شدن و بالرفتن دمای محیط شده و درنتیجه کولر گازی با توان بالاتر را می‌طلبد.

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین وسایل هر ساختمانی در فصول گرم سال، کولر است. . در حالت کلی، کولرها به دو دسته کولرهای آبی و کولرهای گازی تقسیم می‌شوند. کولر گازی یکی از پرفروش‌ترین کولرهای بازار ایران و جهان بوده و بسیار پرکاربرد است. برای انجام یک خرید و یا فروش بهینه و صحیح باید نکاتی را در مورد خرید و فروش کولر گازی بدانید. رعایت این نکات تاثیر بسیار زیادی در خرید و فروش شما داشته و می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی فروش کولر گازی پرداخته و نکات آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

103 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط