کارخانجات تولید کولر آبی

کارخانجات تولید کولر آبی؛ معرفی، ویژگی‌ها و محصولات

211 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین وسایل سرمایشی که در فصول گرم سال و فصل تابستان به‌طور گسترده در ساختمان‌ها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، کولر است. در حالت کلی، کولرها به دو دسته کولرهای آبی و کولرهای گازی تقسیم می‌شوند. ک برای انجام یک خرید صحیح کولر آبی نیاز است که از کارخانجات تولید کولر آبی و ویژگی‌های محصولات آن‌ها اطلاع داشته و آن‌ها را بشناسید. در این مقاله قصد داریم به بررسی کارخانجات تولید کولر آبی پرداخته و ویژگی‌های هر کدام را بیان کنیم.

مزایای رقابتی کولر آبی

کارخانجات تولید کولر آبی

 

همان‌طور که گفته شد، در حالت کلی، کولرها به دو دسته کولرهای آبی و کولرهای گازی تقسیم‌بندی می‌شوند. کولرهای آبی یکی از پرکاربردترین تجهیزات سرمایشی هستند که به‌دلیل قیمت پایین‌تری که نسبت به نوع گازی دارند، به‌طور گسترده در مناطق گرم و خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از کولرها برای مناطقی مثل شهرهای شمالی و جنوبی که از رطوبت نسبتا زیادی برخوردار هستند چندان توصیه نمی‌شوند و بیشتر در مناطق گرم و خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همان‌طور که از نام کولرهای آبی مشخص است، این کولرها به‌وسیله گردش آب به سرمایش هوا کمک کرده و باعث خنک‌شدن هوای ساختمان می‌شوند. مبنای عملکرد این کولرها را می‌توان بر پایه آب سرد و گردش آن در داخل کانال‌ها و پوشال‌های کولر دانست. عمل سرمایش هوا به وسیله آب در گذشته خیلی دور نیز مورد توجه افراد بوده و در آن زمان نیز با استفاده از آب و بادگیر به خنک‌شدن هوای داخلی اتاق‌ها و منازل کمک می‌کردند.

به کولرهای آبی، کولر با فن آکسیال نیز گفته می‌شود زیرا عملکرد این نوع کولرها بدین صورت است که هوای گرم محیط اطراف را وارد محفظه پوشالی و یا پد سلولزی خود کرده و با استفاده از رطوبت و آب سرد و خنکی که در محفظه داخلی کولر وجود دارد گرمای هوا از بین رفته و هوای خنک و مرطوب از طریق کانال‌ها و مجاری انتقال هوا، به داخل ساختمان فرستاده می‌شود.

کلیت کاری کولرهای آبی به گونه و شکل گفته شده در قسمت بالا است اما کارخانجات تولید کولر آبی برای اینکه  بتوانند فروش بیش‌تری در این بازار بزرگ کولر آبی کشور داشته باشند، اقدام به افزایش نقاط مثبت محصولات خود و مزیت رقابتی نموده‌اند.

از جمله مزایای رقابتی کارخانجات تولید کولر آبی که آن‌ها را از یکدیگر متمایز کرده .و یکی را بر دیگری برتری بخشیده است می‌توان به تولید کولر آبی در توان‌های متفاوت، گرید انرژی بالاتر، مصرف برق کم‌تر، عمر بیش‌تر کولر آبی، تولید برای انواع نیازها و … اشاره کرد. در قسمت بعدی به بررسی جداگانه هر یک از کارخانه های تولید کولر آبی پرداخته و مزیت‌های رقابتی ر کدام را بیان می‌کنیم.

کارخانجات تولید کولر آبی

کارخانجات تولید کولر آبی

همان‌طور که گفته شد، کارخانجات مختلف و متفاوتی در سطح کشور اقدام به تولبد کولر آبی کرده و در این بازار بزرگ کشوری حضور دارند. این کارخانجات برای افزایش فروش خود و دریافت سهم بیش‌تر و بزرگ‌تری از این بازار، سعی کرده‌اند با افزایش کیفیت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد به محصولات خود باعث ایجاد مزیت رقابتی نسبت به سایر کارخانجات و برندهای تولید کولر آبی در کشور شده و خود را بیش از پیش مطرح کنند. در این قسمت به بررسی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانجات تولیدکننده کولر آبی در کشور پرداخته و مزایا رقابتی و ویژگی‌های هر کدام را بیان می‌کنیم.

کارخانه کولرسازی آبسال

یکی از برندها، شرکت‌ها و کارخانه‌ها بزرگ و به نام عرصه تولید کولر آبی، برند و کارخانه آبسال است که کولرهای آبی را در انواع پرتابل، صنعتی و نیمه صنعتی و خانگی، تولید می‌کند. کارخانه کولرسازی آبسال یکی از برندهای قدیمی این بازار بوده و محصولات آن از کیفیت و قیمت مناسب و خوبی برخوردار است. این شرکت یکی از شرکت‌ها و کارخانجات ممتاز در عرصه تولید کولر آبی در کشور شناخته شده و به برخی از کشورها هم صادرات دارد.

کارخانه کولرسازی انرژی

شرکت و کارخانه کولرسازی انرژی یکی از برندها و کارخانجات موفق و باسابقه ایرانی است که برند آن نزدیک به 50 سال سابقه فعالت و تولید داشته و از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در صنعت تولید کولرهای آبی به شمار می‌آید. عموما جنس بدنه و قطعات داخلی کولر آبی انرژی از جنس گالوانیزه بوده که یکی از بهترین جنس‌ها و بادوام‌ترین جنس‌های تولید کولر است. محصولات انرژی کیفیت بسیار بالا و مناسبی داشته و بادوام هستند.

کارخانه کولرسازی لورچ

یکی دیگر از تولیدکنندگان شاخص کولرهای آبی در کشور، شرکت و کارخانه کولرسازی لورچ است. این برند بیش‌تر محصولات خود را در مقیاس خانگی به بازار عرضه کرده و کولرهای آبی آن از قیمت مناسب و به‌صرفه‌ای برخوردار هستند. این کولرها عموما به کلید محافظ جان مجهز بوده و از برق‌گرفتگی جلوگیری می‌کنند.

کارخانه کولرسازی ارج

یکی از باسابقه‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کولرهای آبی در کشور، کارخانه کولرسازی ارج است. این شرکت را می‌توان قدیمی‌ترین شرکت تولیدکننده کولرهای آبی به شمار آورد که هنوز دارای خط تولید کولر آبی بوده و محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند. علت قدمت بالای این شرکت چیزی جز کیفیت بالا و مناسب محصولات نبوده و سعی کرده است با مشتریان رابطه متقابل و خوب و صحیحی داشته باشد. جنس بیش‌تر کولرهای ارج از جنس گالوانیزه بوده و برخی از نمونه‌های بزر آن، دارای دو پمپ آب هستند.

کارخانه کولرسازی جنرال

این کارخانه هم یکی دیگر از شرکت‌ها و کارخانه‌های باسابقه در زمینه تولید کولر آبی است. کولرهای این برند و کارخانه در انواع مختلفی به بازار عرضه شده و دارای دو نوع بادزن کناری و بادزن سقفی هستند.

کارخانه کولرسازی گرماسرد

یکی از بهترین برندها و کارخانجات تولید کولر آبی در ایران، کارخانه کولرسازی گرماسرد است. این شرکت اعتبار زیادی در زمینه تولید انواع کولرها در کشور داشته و همان‌طور که از نام آن پیداست، در دو زمینه گرمایشی و سرمایشی کار کرده اما بیش‌تر تمرکز و توان تولید خود را معطوف به قسمت سرمایش و تولید کولرها کرده و در این امر هم موفق بوده است.

کارخانه کولرسازی سولان سبز

یکی از شرکت‌های باسابقه ایرانی که عوما بازاری مشخص برای خود داشته و توانسته است نام خود را در بین سایر کارخانجات تولید کولر آبی مطرح کند، کارخانه کولرسازی سولان سبز است. محصولات این کارخانه و برند از کیفیت بالا و مناسبی بهره‌مند بوده و بسیاری از محصولات آن به سایر کشورها صادر می‌شوند.

کارخانه کولرسازی ایران شرق

یکی دیگر از کارخانه‌های به نام تولیدکننده کولرهای آبی در کشور، کارخانه کولرسازی ایران شرق است. محصولات این برند و کارخانه نیز از طول عمر بالایی برخوردار بوده و به‌زودی زنگ‌نزده و خراب نمی‌شوند. این شرکت کولرهای خود را در نوع پوشالی و سلولزی به بازار عرضه کرده و به سبب کیفیت بالای محصولات خود، حجم مناسبی از بازار را در اختیار گرفته است.

کارخانه کولرسازی ناسیونال

یکی دیگر از بزرگ‌ترین و معتبرترین کارخانجات تولیدکننده کولر آبی در ایران، کارخانه کولرسازی ناسیونال است. محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بسیاری از محصولات این شرکت به سایر کشورها صادر می‌شود.

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین وسایل هر ساختمانی در فصول گرم سال، کولر آبی است. از گذشته کولر آبی جایگاه ویژه‌ای در بین خانه‌های مناطق گرم و خشک داشته و بسیار پرکاربرد بوده است. کولر آبی در انواع، توان‌ها و برندها و کارخانجات مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای انجام یک خرید صحیح کولر آبی نیاز است که از کارخانجات تولید کولر آبی و ویژگی‌های محصولات آن‌ها اطلاع داشته و آن‌ها را بشناسید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کارخانجات تولید کولر آبی پرداخته و ویژگی‌های هر کدام را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

211 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط